سلام،به سایت شرکت صنایع الکترونیک پارساکارا خوش آمدید.

زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

صنایع پزشکی و دارویی

صنایع پزشکی و دارویی

شرکت صنایع الکترونیک پارساکارا پروژه های مختلفی در زمینه صنایع پزشکی و دارویی انجام داده است.بخشی از پروژه ها و شرح مختصری از پروژه های صنایع پزشکی و دارویی را می توانید در فهرست زیر مشاهده نمایید

استریل با گاز اتیلن اکساید:

سیستم استریل لوازم پزشکی دارای انواع مختلفی می باشد که کاملترین آن استریل با گاز اتیلن اکساید می باشد .

یک سیستم کامل استریل که دارای بخش تأسیسات و بخش مکانیکی و بخش کنترل الکترونیکی می باشد . به خاطر نوع فرآیند و حساسیت بالای آن ، کنترل آن بسیار دقیق و حیاتی می باشد . اگر در مراحلی این کنترل بدرستی انجام نپذیرد ، محصولاتی که طی صرف هزینه های بالا در معرض فرآیند قرار می گیرند ، استریل نمی گردند .

در این فرآیند پارامترهای دما و وکیوم و رطوبت به همراه گاز اتیلن اکساید طی یک پروسه خاص کنترل و تزریق می گردند .

مراحل انجام این پروسه توسط نرم افزاری که بر روی استریل طراحی و نوشته شده است قابل ردیابی و کنترل می باشد . همچنین گراف های مختلفی از وضعیت پارامترهای کنترلی ( دما و رطوبت و وکیوم … ) تهیه و  ذخیره می گردند و قابل پرینت گرفتن نیز می باشند .

به دلیل اجرای انواع مختلف سیستم کنترل استریل ، سخت افزار مربوط به سیستم کنترل در شرکت به صورت تولیدی ، ساخته می شود و درآن تمام جوانب مربوط به نمونه های مختلف سنجیده شده است و در سیستم تولیدی در نظر گرفته شده و شرکت پارساکارا ، قادر به تولید یک سیستم  کامل استریل ، اعم از بخش مکانیک ، بخش تأسیسات و سیستم کنترلی ، بنا بر نوع و ظرفیت درخواستی می باشد . سیستم های استریلی که تاکنون تحویل شده است عبارتست از :

شرکت سوپا ( دو سیستم ) – لوازم پزشکی مدد بخش- کیهان طب – هورا طب ( دو سیستم ) –  لوزام پزشکی بندر عباس – لوازم پزشکی آشتیان

 

برای مشاهده تیزر محصول اینجا کلیک نمایید.

مانیتورینگ و کنترل سالن های پرورش حیوانات آزمایشگاهی :

این پروژه به سفارش موسسه سرمسازی رازی برای بخش پرورش حیوانات می باشد .

پرورش حیوانات دارای چهار بخش اصلی می باشد که عبارتند از : بخش پرورش موش ، بخش پرورش خرگوش ، بخش پرورش خوکچه و بخش حرارت مرکزی .

هر کدام از این بخش ها دارای سالن هایی می باشند که تعداد آنها به صورت ذیل می باشد :

بخش پرورش موش : 6 سالن

بخش پرورش خرگوش : 7 سالن

بخش پرورش خوکچه :6 سالن

بخش حرارت مرکزی : 1 سالن

در این پروژه تمامی مواردی که در رشد و تولید مثل این حیوانات موثرند ، مورد کنترل قرار می گیرد . موارد کنترل در این پروژه شامل دما ، رطوبت ، فشار هوا ، گازهای مضر و آلودگی صوتی می باشند . گازهای مضری که در سالن ها مورد بررسی قرار می گیرند شامل Co2 و NH3 و H2S می باشند . تعداد سنسورهای کار گذاشته شده برای کنترل موارد بالا 151 عدد می باشد که به صورت آنالوگ مقادیر خود را به PLC ارسال می نمایند .

سیستم کنترل این پروژه شامل 5 عدد PLC با 512 خروجی و ورودی دیجیتال و آنالوگ که شامل 128 عدد ورودی دیجیتال ، 160 عدد خروجی دیجیتال ، 160 عدد ورودی آنالوگ ، 64 عدد خروجی آنالوگ می باشد .

در این پروژه برای ارتباط ما بین PLC ها از کارت ETHERNET استفاده گردیده است .

همچنین از 2 عدد کامپیوتر صنعتی ( IPC ) و 2 عدد مانیتور صنعتی 19 اینچ برای مانیتورینگ و کنترل استفاده گردیده است .

کشش نخ جراحی:

در تولید نخ جراحی ، پارامتری که بسیار حائز اهمیت می باشد ، استحکام نخ است که باید از استاندارد مربوطه برخوردار باشد .

برای تست این استحکام ، دستگاهی طراحی و ساخته شد که به وسیله یک LOADCELL که به طور مناسبی تنظیم شده ، کشش نخ جراحی محاسبه و در نمایشگر آن نشان می دهد . تنظیمات مورد نظر انجام می پذیرد و سپس سیستم با تنظیمات جدید کشش نخ را محاسبه و نشان می دهد

Freeze Dryer سرمسازی رازی:

 

دستگاه FREEZE DRYER یکی از دستگاه های حساس و حیاتی در سیکل تولید انواع واکسن می باشد که برای خشک کردن واکسن های تولید شده بکار می رود .

پس از طی فرآیند طولانی تولید واکسن ، برای ماندگاری و قابل استفاده بودن آن ، واکسن تولید شده را در طی یک پروسه دقیق و حساس در درجه حرارت بسیار پایین ( حدود 60- درجه سانتیگراد ) و وکیوم بسیار بالا ( -999/9 mbar ) خشک می گردد .

این دستگاه ها در موسسه تحقیقات واکسن و سرمسازی رازی که از معتبرترین شرکت های تولید واکسن در ایران و خاورمیانه می باشد ، موجود می باشد که دارای عمر بالای 30 سال می باشند و از سوی کشورهای پیشرفته تحریم می باشند

در طی انجام این پروژه ، دو فاز صورت پذیرفت که فاز اول : بازسازی دستگاه بود که توسط متخصصین گروه مکانیک شرکت پارساکارا انجام پذیرفت و قسمت های مختلف دستگاه آماده بهره برداری گردید .

فاز دوم : مرحله اتوماسیون دستگاه بود . در این فاز از یک PK200 مدل PLC با 64 ورودی و خروجی دیجیتال و آنالوگ ساخت شرکت پارساکارا استفاده گردید و یک نرم افزار مانیتورینگ پیشرفته برای این سیستم طراحی و نوشته شد که کلیه عملیات دستگاه توسط آن قابل مشاهده ، رهگیری و کنترل می باشد 

تست و مونتاژ قطره چکان:

این دستگاه برای تولید قطره چکان و در نهایت تست آن ساخته شده است . سیستم کنترل این دستگاه یک PLC ساخت شرکت MITSUBISHI ژاپن می باشد.تعداد ورودی و خروجی این سیستم 128 عدد می باشد که برای کنترل قسمت های مختلف این سیستم بکار می رود .

نرم افزار نوشته شده در این PLC به صورت LADDER می باشد .

به علت تولید قطره چکان برای مصارف پزشکی و دارویی ، قطره چکان ها تست عملکرد می شوند و سپس از دستگاه خارج می گردند .

اتوکلاو ( ساخت سیستم های استریل بیمارستانی):

دستگاه های اتوکلاویی که اکثرا در بیمارستان ها استفاده می شوند ، دارای سیستم کنترل دستی و یا نیمه اتوماتیک می باشند . شرکت پارساکارا با توجه به تجربیات خود در زمینه ساخت سیستم های استریل ، اقدام به طراحی و ساخت کنترل و مانیتورینگ دستگاه های اتوکلاو نمود .

در این سیستم چندین برنامه با قابلیت های مختلف سیستم ها قرار داده شده است که برای محصولات مختلف ، برنامه مربوطه انتخاب می گردد .

از جمله قابلیت های سیستم سیکل های اتسریل برای مایعات ، جامدات و سیکل های استریل سریع و کند و با درجه حرارت و فشارهای مختلف ، تنظیم پارامترهای مربوط به زمان وکیوم ، زمان بخارزنی و زمان استریل و شستشو می باشد . مجموعه عملیات دستگاه از طریق صفحه نماشگر LCD و یک عدد فلودیاگرام قابل کنترل می باشد .

همچنین این قابلیت در سیستم تعبیه شده است که بتوان از طریق RS232 و با کمک یک عدد PC ، عمیات کنترل و مانیتورینگ را راهبری نمود .

اتوماسیون انواع دستگاه های بسته بندی:

وکیوم فرمینگ ، فرم سیل و … توسط شرکت انجام گرفته است .

بهینه سازی سیستم اتوماسیون در دستگاهبسته بندی یکی از موارد اساسی و مورد توجه در تهیه سیستم های دستگاههای بسته بندی در شرکت می باشد و طرح های متنوع و نوینی در این راستا اجرا شده است . ارائه سیستم های مونیتورینگ و خطایاب به همراه پنل صنعتی از جمله این قابلیتها می باشد . همچنین یکی از موارد مهمی که در این راستا از طرف متخصصین شرکت بررسی و رفع گردید ، متغیر بودن میزان کورس حرکت موتور اصلی بود که در حد یک میلیمتر می باشد که با ارائه سیستم کنترل وضعیت این نقیصه رفع گردید . میزان کورس حرکت موتور کاملاً قابل تنظیم دقیق می باشد . در زمینه بسته بندی لوازم پزشکی ، شرکت فعالیت فراوانی داشته است که می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

  • بسته بندی سرنگ
  • بسته بندی نخ جراحی
  • بسته بندی آنژوکت
  • بسته بندی ست سرم

بسته بندی سرنگ :

در این سیستم از PLC ساخت شرکت پارساکارا استفاده شده است که دارای 32 ورودی و 32 خروجی دیجیتال می باشد . و همچنین فلودیاگرام عملیات های مختلف در حال اجرا بر روی دستگاه را نشان می دهد و خطا نیز در آن نمایش                 داده می شود .

بسته بندی نخ جراحی :

در این دستگاه از PLC ساخت شرکت CROUZET استفاده گردیده است که دارای نمایشگر LCD می باشد .

بسته بندی آنژوکت :

در این دستگاه از PLC ساخت شرکت زیمنس استفاده گردیده است و یک پانل صنعتی وظیفه مانیتورینگ و اجرای تنظیمات را برعهده دارد .

بسته بندی ست سرم :

در این دستگاه از PLC ساخت شرکت CROUZET فرانسه استفاده گردیده است که دارای 20 ورودی و خروجی می باشد . همچنین از سیستم کنترل تنظیم کورس حرکت زنجیر نیز استفاده گردیده است .

بسته بندی نخ جراحی :

در این دستگاه از PLC ساخت شرکت  تله مکانیک فرانسه استفاده گردیده است . همچنین نمایشگر آن یک HMI ساخت شرکت تله مکانیک می باشد که کلیه تنظیمات و اعلام وضعیت سیستم وآلارم ها از طریق آن نمایش داده می شود .

 

پلت سازی تولید خوراک دام مؤسسه رازی :

این دستگاه برای تولید قطره چکان و در نهایت تست آن ساخته شده است . سیستم کنترل این دستگاه یک PLC ساخت شرکت MITSUBISHI ژاپن می باشد.تعداد ورودی و خروجی این سیستم 128 عدد می باشد که برای کنترل قسمت های مختلف این سیستم بکار می رود .

نرم افزار نوشته شده در این PLC به صورت LADDER می باشد .

به علت تولید قطره چکان برای مصارف پزشکی و دارویی ، قطره چکان ها تست عملکرد می شوند و سپس از دستگاه خارج می گردند .

ساخت سیستم تمام اتوماتیک استریل با گاز اتیلن اکساید(15 متر مکعب):

یک سیستم تمام استیل با ظرفیت 15 متر مکعب و تمام اتوماتیک با تمام تاسیسات جانبی برای شرکت هوراطب

در سال 94 ساخته و نصب گردید. سیستم کاملاً هوشمند با PLC های سری S71200 زیمنس ساخته شده است .

اسکادای آن نرم افزار wincc زیمنس می باشد. اپراتور بوسیله اسکادا سیستم را راهبری می کند .

این سیستم قادر است در دو حالت دستی و اتوماتیک عمل کند .

دربهای استیل و غیر استیل بصورت کشویی و با موتور و اتوماتیک باز و بسته می شوند .

گرافهای دما- وکیوم- رطوبت در اسکادا بصورت On line نمایش داده شده و ذخیره می گردند .

تزریق گاز ETOX کاملاً اتومات بوده و وزن تزریق شده بصورت On line قابل مشاهده است .

اتوماسیون دستگاه پر کن برای دستمال مرطوب(سیلانه سبز):

تاکنون چندین ماشین برای شرکت سیلانه سبز اتوماسیون شده است.

دستگاههای بسته بندی دستمال مرطوب و یا پرکن قوطیهای حاوی دستمال مرطوب و … .عموماً این دستگاهها دارای میز ایندکس بوده و بصورت روتاری عمل می کنند.

در اتوماسیون از PLC و HMI و سنسورهای الکترونیکی و اینورترها استفاده شده است.

گاهاً چندین اینورتر سرعت تسمه نقاله ورودی و خروجی و گردش صفحه ایندکس را با هم سنکرون می نماید.

اپراتور از طریق HMI سیستم را کنترل و راهبری می نماید.